Ynglingen sine lokaler har flere rom som egner seg til utleie; Hæremsalen i 2.etg. har plass til ca 160 personer med bord, Duesalen i 1.etg. har plass til 50 personer, Foajé-/kafélokale kan møbleres med 80 sitteplasser med bord, 5 mindre møterom er tilgjengelig for grupper opp til 20 personer per rom. 

I tillegg kan Ynglingehallen gjøres tilgjengelig, enten rigges til med stoler og bord til 500 personer, eller hallen kan også benyttes om man ønsker å kombinere møteaktiviteter med en treningsøkt eller turnering.

 

Det er et topp moderne storkjøkken tilgjengelig, og Ynglingen kan tilby servering via sine samarbeidspartnere (Ostehuset A/S m.fl.) om en ønsker å komme til "dekket bord".

Lokalene egner seg godt til møter og konferanser, jubileer og minnestunder.

For priser, tilgjengelighet og detaljer; kontakt Ynglingens driftsleder  Olav Østerhus på tlf.: 40417023 eller 51599570 eller e-post Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 Utleie av Ynglingehallen

ynglingehallen1Ynglingehallen er i dag en fin og funksjonell hall som er åpen for utleie noen timer i uka og ellers i helgene. Primærbruk av hallen er for skole og idrettslag disponert av Stavanger Kommune og Ynglingen.

Hallen kan rigges til som en stor håndballbane eller 3 mindre håndballbaner på tvers.

Volleyball kan spilles på en bane på midten (internasjonale mål og områder rundt), eller med fire volleyballbaner på tvers og vegg/nett mellom.

Det er tribune med sitte/ståplasser og egen inngang fra Treffen (kafeen vår).

I hallen er det også garderober for kvinner og menn samt dommer/leder garderoder.

Det er også et lite kjøkken i tilknytning til banene

 Ta kontakt med driftsleder Olav Østerhus på tlf 40 41 70 23 / 911 77 568 eller via mail til: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.


 

 

Reglement for Ynglingehallen

All bruk av Ynglingehallen er underlagt følgende reglement:

  1. Ynglingehallen AS eies av Stavanger KFUK-KFUM.
  2. Hallen eller deler av den kan ikke brukes uten tillatelse fra driftsleder eller daglig leder.
  3. Hvert treningsparti/arrangement skal ha sin ansvarlige leder. Lederen skal være på plass i god tid før avtalt tid for leie og ha full kontroll med virksomheten samt være den siste som forlater hallen og låse når leietakers tid er avsluttet. Leder/ansvarshavende plikter å kontrollere at:
  4. utstyr og materiell er i forskriftsmessig stand før bruk.
  5. benyttet utstyr er satt på plass etter bruk.
  6. hall, dusjer/garderober og tribuner forlates i ryddet stand.
  7. de tildelte tider for bruk av hallen overholdes.
  8. treningstøy som brukes ute, piggsko, knot tsko og sko som setter merker i gulvet ikke brukes i hallen eller tilstøtende rom.
  9. ballspill ikke foregår i korridorer/garderobe.
  10. all bruk av apparater foregår under tilsyn og på forsvarlig måte.
  11. Alle leietakere plikter å rette seg etter anvisninger/påbud fra hallens tilsynsvakt.
  12. Ekstra renhold som følger av mangelfull opprydding vil bli belastet leietakere.
  13. Boksklister, fett eller lignende er ikke tillatt i garderobe eller hall. For håndballspillere er kun vannbasert klister tillatt.
  14. Røyking, bruk av snus eller bruk av rusmidler er ikke tillatt i hallen. Det er ikke tillatt å ta med knusbart materiale eller og tyggegummi i hallen (inklusive dusj, garderober m.m.).
  15. Ved arrangementer må leietaker selv sørge for nødvendig vakthold i hall, garderober, tilskuerplass og parkeringsplasser (uteareal).
  16. Ved overnatting skal det i hvert tilfelle avklares med driftsleder og sendes søknad til brannvesen som vurderer hvert enkelt tilfelle. Ved overnatting må leietaker selv sørge for voksne, våkne vakter. Disse må være godt kjent med branninstruks, rømningsveiers plassering og hvor slokkeutstyr er plassert.
  17. Reklame/endringer av reklame må avklares spesielt.
  18. Ynglingehallen AS er uten ansvar for personskader.
  19. Ynglingehallen AS er uten ansvar for skader på og tap av private effekter, verdisaker og lignende.

Brudd på hallens reglement kan medføre bortvisning fra hall og tilstøtende lokaler og eventuelt erstatningsplikt.

Vedtatt av styret i Ynglingehallen AS, 10.01.2005.

Utleie av leirstedet Vier

Ynglingen har et nydelig leirsted på Vier, ved Hommersåk. Der arrengeres egne leirer og weekendturer for Ynglingens medlemmer og avdelinger. Men det er også mulig for andre å leie stedet. Leirstedet på Vier passer utmerket til både dags- og overnattingsbesøk for kor, fotball, barnehage, skole, konfirmantundervisning og lignende. Leirstedet har også vært hyppig ibruk til ulike sommerleirer. Hovedhuset består av en spisestue som kan romme ca 60 personer, en peisestue med benker og bord. Standaren er enkel men koselig. Kjøkkenet er godt utrustet og har en stor og god oppvaskmaskin. Det har også en fryseboks samt et kjølerom til oppbevaring av matvarer. Soverommene er av enkel standard og består av kun senger og madrasser, fra 2 til 10 manns rom. I sanitærbygget er det fire toalett samt dusjer til hvert kjønn, og det er også to små toalett i hovedbygget. Uteområdet er stort og fritt og innholder blant annet en ujevn (grus/gras) 7'er fotballbane, volleyballnett, badestrand, stupebrett, brygge, robåt pluss åpen gressplen til lek og moro.

UtleiePriser Vier for 2017

  • Grunnpris  kr 4770,-
    • Pr voksen kr 180,- pr døgn
    • Barn kr 127,- pr døgn
    • Telt kr 55,- pr døgn
  • Dagsbesøk kr 2100,-
  • Pr person kr 55,- pr dag

 Egne avdelinger og medlemmer

  • Grunnpris  kr 3500,-
    • Pr person kr 100,- pr døgn
    • Telt kr 50,- pr døgn
  • Dagsbesøk kr 2000,-
  • Pr person kr 50,- pr dag

Veibeskrivelse

Kjør til Hommersåk. Rett før kaien ser dere Riska Kirke på venstre side og et forretningsbygg til høyre. Etter bygget står det skilt til Bersagel, mot høyre. Ta av her og kjør ca. 4 km. På en bakketopp, ved et gårdstun ved Eltervåg står det et skilt til Vier mot venstre. Kjør den veien til ende, sving så ned til høyre og høyre igjen. Kjøretid ca 45 min.

23 historiske holdepunkter

  • 1930: Ynglingen kjøper landstedet av Knut Vier for 6800 kroner. Eiendommen bestod av 12 mål innmark og 160 mål utmark. Berit Espedal og broren, Knut, var de første barna som fikk være med til Vier, etter at landstedet var innkjøpt.
  • 1931: Landstedet innvies.
  • 1940: En flokk medlemmer evakuerer til Vier den 9. april. Foreningen selger hyttetomter langs veien mot Eltervåg.
  • 1942: Den første GA-leiren blir arrangert.
  • 1946: Den første distriktsspeiderleiren for KFUM-speiderne, sammen med gjester fra dansk FDF, blir arrangert.
  • 1947: Det første sovehuset blir bygget.
  • 1954: Det gamle hovedhuset blir revet. Nytt og større hovedhus blir bygget i samme stil som det gamle.
  • 1979: Kapellet blir bygget i materialer fra den midlertidige kirken i Bekkefaret.
  • 1967: Ny fløy med toaletter, dusjer, husfarbolig, speiderloft og vedskjul blir bygget.
  • 1998: Hovedstyret satte ned et utvalg som skulle utvikle planer for utrustning av landstedet. Stor tomt vest for naustet selges for 1,5 millioner kroner.
  • 2000: Det gamle sovehuset blir revet 26/10. Årsmøtet godkjenner planer for rehabilitering.
  • 2003: Nytt sovehus blir innviet den 25. mai.
  • 2005: Foreningen feirer 75 års-jubileum for landstedet. 

Er du interessert i å leie Vier? Ta kontakt med driftsleder Olav Østerhus på tlf: 40 41 70 23 eller e-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Alternativt kan kontoret kontaktes på tlf.: 51 59 95 70 eller pr e-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.